26/03/2009

the last unicorn


Jag tänkte dela med mig av en utav de absolut bästa tecknade filmerna jag vet, nämligen The Last Unicorn fran 1982. Jag kan bli sådär sorgsen och snyftig bara av att titta på de fina stillbilderna. Tyvärr har jag inte tillgång till att se om filmen här och nu... Den finns med på min topp tre lista (tillsammans med Lady Oscar och Silver Fang) över tecknat/anime som jag, om jag hade resurserna, skulle vilja göra till spelfilm en vacker dag, långt, långt borta i framtiden.

TRANSLATION: One of the best animated films I know is the ever so beautiful The Last Unicorn. I use to say it's one of my top three adaptation films that I'd do if I had the resources (money included). I'd love to see this film come alive (second and third place goes to Lady Oscar and Silver Fang).

4 comments:

  1. Anonymous1:39 am

    shiiit misha, du har ju lätt den bästa filmsmaken av alla! Den där topp tre är något vi delar, Silver-Fang är dock min etta. Men kan inte få tag i en kopia... :(
    har du den??

    ReplyDelete
  2. Jag har den censurerade svenska versionen av Silver Fang hemma i Sverige på dammiga VHS. Ända sedan Sci-Fi bokhandeln fick in den oklippt har jag suktats av den.. men nej, ingen kopia här och nu. :(

    ReplyDelete
  3. I've never seen it, nut it looks great! And I also like your new header.

    xx

    ReplyDelete
  4. Jag har sett hela Lady Oscar :)
    Slutet är något trist men annars fy bubblan vilken bra serie det blev. Den finns ju att ladda ner muppis. Fortfarande ej licensed har jag för mig.
    Men du... Varför tittade vi inte på the last unicorn när du var hemma.... Får mig att bli väldigt nostalgisk. My little Pony The movie borde också filmatiseras ;) Men hästarna som datagjort mupps :)

    ReplyDelete