30/03/2009

no, this is not at all an ad for kodak


Jag tror Georgie gick lite överstyr idag på vår 16mm workshop. Det framgick inte alls att Kodak hade sponsrat skolan med film genom tiderna, nej nej, inte alls. Som Nathan sa, det kändes lite som att vara på Perth Royal Show där man köper/vinner alla dessa tema-goodiebags. Vi ska filma våra 30 sekunder (cirka) reklamfilmer på 16mm den här terminen. Jag vill klippa. Det där med stopmeter hit och lightmeter dit och allt det där med att inte kunna se vilken bild du får, förrän i efterhand, det håller jag mig borta ifrån. Det är ju det där med att man helt plötsligt måste vara matematisk filmskapare. Hur många gånger ska jag säga att jag är kreativ, inte logisk?!

Men det är ju faktiskt något riktigt maffigt med en Arriflex.

TRANSLATION: We had our 16mm workshop today and Georgie went a little overboard with handing out Kodak goodies. Can you tell that the film programme at uni has been sponsored by Kodak? I did realize that being a mathematic filmmaker is not in my comfort zone at all, I'd rather edit our 30 second ads we're gonna film with the Arriflex (now that's a beauty!).

No comments:

Post a Comment