12/01/2010

PolArt Day 1 aka and so it begins

Klockan halv nio började bilresan och det första stoppet blev Redbull och Twix till frulle, nyttigt va?
Ser ni synvillan i hettan?
Chauffören Michael P och hans bilStopp för att tanka igen
Sen så kom vi till en liten by som hette något så gulligt som Tintinara
Där stannade vi för att sträcka på benen och fotaDet blev visst en hel del foton...Stor-Räven var givetvis med i Tinitinara!Sedan åkte vi vidare igenEn åtta timmar lång bilresa ungefärHelt plötsligt blev det dramatiskt gyllene fält överallt
Vid fem var vi nog framme på Brougham Place
Vi skulle bo på St Ann's College i norra AdelaideSå här ser det ut på innergårdenOch på andra våningen bakom palmbladet syns mitt fönster
Vi hade en stor invignisfest för festivalen med jultema på The VenueJag hade missat att det var jultema...Somliga gick in för det mer än andra - Robbie var ett paket!I baren var det ständig kö så man köpte alltid två drinkar/person åt gången
Jag blev utskälld när jag försökte vara social med mina bekanta vuxna från PerthanSå jag straffades med en Vodka Sunrise och bett från Mark istället
Resten av kvällen skuttades på dansgolvet
Bussar plockade upp oss vid midnatt och trött som jag var somnades det pladask när vi kom tillbaka.
Festbilderna är för övrigt skamlöst lånade från individer på Facebook, så att ni vet.


TRANSLATION: Here's the long roadtrip to Adelaide in pictures. We rocked up at St Ann's College where our dancegroup had its accomodation around five and later that night there was an big opening party with a Christmas theme for all the groups at The Venue. Oh and the partypics I shamelessly borrowed from various people on Facebook.

2 comments:

  1. Annica10:21 am

    Hej Pikaa! Jo, det var minst sagt småkyligt att komma tillbaka till ett vitt Sverige. Vi har haft mellan minus 10 och minus 20 senaste 2 veckorna i princip.

    Den du!

    ReplyDelete
  2. Det är så vackert att jag får ont i magen. Herregud. Jag måste påka till de där länderna jag alltid velat besöka. läs; aussieland och kiwiland. Måste.åka. Känns nästan tråkigt att ha Brasilien att se fram emot om två veckor. Jag vill till down under!

    ReplyDelete