21/01/2010

PolArt, Day 4 & Day 5


På den fjärde dagen var bara halva gruppen uppe tidigt för att lära sig en ny finaldans som fyra par från varje dansgrupp skulle avsluta varje uppträdande med på scenen . Jag var tyvärr inte en av dem, så helt plötsligt hade jag en fri förmiddag. Jag gick upp och hade gratis frukost med den andra dansgruppen Kukuleczka och gick tillbaka och sov. Senare på kvällen hade vår grupp, Polonez, ett två timmar träningspass på kvällen. Jag hade större hemlängtan än någonsin och inga bilder knäpptes under denna dag.

Den femte dagen däremot var den första inomhus-konserten och det var varmt, varmt, varmt! Efter konserten hade en pojke i Adelaide-dansgruppen Tatry fixat så alla med PolArt ID fick fyra-dollars drinkar på The Oxford så alla drog dit givetvis.Kaffedags efter genrepet
Tjejerna börjar flera timmar i förväg att fläta in löshåretBackstage kan man titta på föreställningen på en stor vit duk
Jag smygfotar när andra grupper byter om
Här är Kukuleczka-tösernaSedan fortsätter jag att ta kort utan förvarningDet är sådana kort som blir bäst juDen essäntiella gruppbilden
Jag och danspartner Adrian i full Opoczno-mundering
Joe är hans tvilling, dvs de har exakt samma färger
Andrew och Anton är varandras motsater istället
Efter vårt uppträdande sliter man av sig de svettiga kläderna och svalkar sig med en öl

Knappt en timme efter att konserten är slut ses alla på The Oxford

Och gör de mest konstiga minerna hela kvällen på alla foton
Jag och mina danspartners
Poutande Adrian, jag och Natalie
Sedan går det lite överstyr när pojkarna börjar dansa med varandraEfteråt satt vi alla på gräset i parken tills det blev morgon

Psst, festbilderna är lånade från Facebook.

No comments:

Post a Comment