23/01/2010

PolArt, Day 6 aka New Years Eve

På dagen utforskade jag mest North Adelaide på jakt efter Internet. Vid åtta på kvällen plockades vi upp för att åka till lokalen som vi betalat $60 för att få fira nyår i - det var ganska katastrofalt. Dansgolvet var en tredjedel av sittplatserna, det fanns bara en trång utgång (tänk er 500 polacker trampa sönder varandra om man behövde fly vid brand) så nästan hälften av folket (mestadels "vuxna"som gav plats åt "ungdomen") vände i dörren när vi klev in i vad som kändes som en billig bröllopslokal med tillhörande wedding-singers. Men vi som stannade gjorde det bästa av situationen!

Så här såg jag ut i mitt svartvita lilla fodral
Det här är fotat i slutet av kvällen så min frisyr är inte längre vad den borde vara
I garderoben kan ni skymta folkdansdräkterna, haha.
Alla såg givetvis fantastiska ut i början av kvällen!
Det här är snacksen vi fick
Tydligen skulle polacker ha mycket skinka och salami
Fotografer överallt!Söta lilla MattySom vanligt var kön till baren fånigt lång så vi köpte jugs av alltingStorebror Zgudka med lömsk blickSystrarna Wojtasik från Perthan
Folk kom upp på dansgolvet ganska snabbt
Jag lärde känna Greg den här kvällen - en före detta ballroom dansare
Magda och jag
Bailey och Greg höll sig nära när kameran kom framDet dröjde inte länge förrän det blev ringen,
Kolomyjka-styleJacqui och Natalie har precis gjort oberek-snurrarAlla dansar sig generöst svettiga
Vi dansade samba, rumba och jive tills fötterna gjorde ont
Glad Bailey och glad Gregory
Helt plötsligt befann sig Rob på scenen och friade till Marysia
Det var det finaste på hela kvällen!
Hon sa ja förstås. Åååh!
Bakom scenen var alla Perthianer galna av lyckaInte ens brorsan Adam i dörren hade någon aning om Robs planerDe träffades för tre år sedan på förra PolArt festivalen
Gratulationer i massor
Ringen!
Sedan fortsatte vi dansa hela natten långSomliga höll inte ut till slutet

Här är lite galna bilder som andra har tagit - jag bytte skor till ballet-skorna till slut
Och lyckades porra mig på bild när jag försökte tränga ned mig på en stol

TRANSLATION: This is New Years Eve in photos. We were at a venue with far too small dancefloor with the amount of people with just one fire exit (imagine the stampede!) so almost half of them turned at the door, leaving more (still not enough) room for us. Out of nowhere Robbie and Maria got engaged and we danced the night away.

No comments:

Post a Comment