17/10/2011

sucked in by the wonder and fucked up by the lies


Super-bloggerskan Sandra, aka Fenan, ligger ju lite före med uppdateringar så jag får väl blogga ikapp. Jag har hela veckan tjatat om att vi måste iväg till frukt och grönsaks-marknad på söndagen, typ Wanneroo tänkte jag, men det blev Fremantle Markets till slut. Vilket inte är så himla vältajmat med tanke på att jag jobbar lördagen, natt mot söndagen. Sedan att jag lät mig övertalas till för många shots tequila efter jobbet var inte det mest geniala drag av mig... Men vi kom iväg till sist. Jag drog på mig sommar-klänning deluxe som mammsen min påstår se rut som ett nattlinne och gömde mig bakom röda solisar.  Åh fy satan vad jag dog hela dagen, inte bara pga värmen må jag säga.

TRANSLATION: Sandra the super-blogger is ahead of me with the updates , so I better catch up. We went to the fruit and vegetable markets in Fremantle on Sunday. Not very well timed considering I worked Saturday night so we finally got going later than expected. I hid behind my red sunnies and felt terrible most of the day in the most summery dress I own, which my mom refers to as my nightgown. Oh well.  We ate lunch (late breakfast actually) at a Mexican place then headed for  the markets.
 
Sandra, Fille och jag tog plats på ett mexikanskt ställe för lite lunch (sen frukost med andra ord)

Jag höll mig till LLB, Fille tyckte Corona var passande
 
Mi Casa Es Su Casa, hur mysigt som helst

Tequila så långt ögat når. Jag dog.
 
Sandra
 
Jag. Hej hej.
 
Sandras tequitos
 
Fille beställde Kitchen Nachos
 
Min Pollo Acapulco - kyckling fajitas med mandlar och smält oooost

Mätta begav vi oss mot marknadshallen efteråt
 
Då var vi framme!
 
När vi kom till själva frukt och grönsaks-stånden så glömde jag att fota givetvis...
 
Så här är lite lånade bilder från Sandra. Efter klockan tre är det tre påsar för fem, woho!
 
Efter akut-besök på apotek för Filles ventolin så åkte vi kust-sträckan hemåt
 
Det var tjugonio grader, så folk passade på
 
Och sist men inte minst, en balkong som vi såg. Jag förstår inte riktigt... Muu?

No comments:

Post a Comment