31/03/2012

in the dead of the night

Jag har gett mig på utmaningen att klippa vår övervuxna gräsmatta med en häcksax och har strött ut 1 kg gräsfrön i hopp om att lite färskt gräs växer fram lagom tills vår inspektion den 25e April. Inte tusan visste jag att jag skulle få både blåsor, rivsår, förhårdnader och brutal träningsvärk från att frenetiskt vifta med en stor sax i tre timmar. Jag måste medge att jag var lite nojjig över hur mina armar skulle palla att lyfta Absolut-flaskan 500 gånger, men jag hamnade på en function där jag serverade cirkus 15 personer på fem timmar. Så risken att jag skulle jobba ihjäl mig blev istället de lättaste pengarna där jag stortsett fick betalt ör att snaska jordgubbar och leka med telefonen. Fick inte ens tillräckligt med dricks för att kunna ta en taxi hem så Fille fick komma och hämta mig och sedan blev det en romantisk Skype-dejt till halv sex på morgonen med finaste Märta som jag saknar ihjäl mig efter. Jag tror vi kom fram till att jag började bli en moralisk tant, men med all rätt till det. Panter-tanten, det är jag det.

TRANSLATION: Use a pair of hedge scissors to tame the beast that our overgrown lawn is - challenge accepted! My gosh what a workout my arms are getting from trimming away, I'm so sore! In fact I dreaded going to work to lift that heavy Absolut bottle about 500 times but I ended up working a function where I pretty much served 15 people during the 5 hours I worked. Gotta love being paid to do nothing but eat the cocktail-fruit. Then I had a lovely Skype date at home with Märta when I got home, just what I needed when I'm turning into a moral old lady.

No comments:

Post a Comment