10/03/2012

insta-mish: february



En av mina (bästa) vanor är att konstant ha med en notebook eller en kamera vart jag än går (oftast iPhonen, ibland Alphan). När en idé slår ned måste man ju kunna meddetsamma skribbla ned den någonstans. Vldigt ofta kan man ju gå, slås av en tanke, som sedan försvinner ut i arkiv-dimman i huvudet för att man inte fysiskt fångade den. Mina detaljrikaste och färgglada minnen är de som jag tagit mig tid att skriva ned, eller fota, filma. Med tiden blir allt annat suddigt. Att ta foton eller skriva ned saker man ser, saker man tänker, saker man hör, är ett fantastiskt sätt att föreviga minnen och idéer på. Därför används Instagram flitigt. Här är fångade stunder ur mobilusken från februari.

TRANSLATION: A habit of mine is to always carry around a notebook or a  camera (mostly iPhone, but sometimes the Alpha) so that when an idea strikes, I can quickly scribble it down, or capture something I see, hear, experience. It's amazing how these captured fragments enhance your memories. To some it might be random doodles, random snaps. But it's always a treat to go back to them at a different time, different place. So here's my captured moments in February through Instagram.

No comments:

Post a Comment