22/11/2012

clean eating recipe: tuna & kale salad


Gissa vad? Det är torsdag! Som jag skrev tidigare skulle jag kasta mig in i hälso-veckor deluxe  fram till nyår. Vi börjar med en sen frukost/lunch samtidigt som jag stryker, tvättar och städar. Multitasking pro, that's me!  Jag upptäckte kale för kanske ett halvår sedan via Tone It Up och har efter att experimenterat sammanfattat att den smakar bäst när den värms upp, dvs, steks, ugnsbakas eller kokas. Men den här gången är den färsk med kryddor och avocado-olja.

TRANSLATION: Guess what? It's Thursday! As I wrote my clean-eating & healthy  weeks up until the New Year start now. I'm starting with a tuna & kale salad while being the multitasking pro I am (modest, of course) in between ironing, laundry and cleaning. I came across kale for the first time through Tone It Up, and while it's flavors are enhanced if it's heated I choose to have it fresh with avocado-oil and herbs in this salad.


  • Tonfisk (min är sake-marinerad)
  • Purjulök
  • Kale
  • Broccoli
  • Röd paprika
  • Körbsärstomater
  • Hackade valnötter 
  • Solrosfrön
  • Avocado-olja
  • Rödvins-vinäger
  • Italienska kryddor

No comments:

Post a Comment