04/03/2013

neither here or there


Det är långhelg här så måndagen är ledig. Jag hade tänkt att spendera min förmiddag på stranden och riktigt mjölka soltimmar innan sommaren försvinner på riktigt, men istället vaknar jag upp till smattrandet av regn. Ingen skada skedd - gräsmattan är nog tacksam. Min lördag spenderades i en hammock med The New Digital Storytelling som jag nyligen beställt, så färsk solbränna har kroppen redan.  Istället tänker jag sjunka ned i en röd beanbag med en katt-kompanjon och spela nya Tomb Raider spelet som är obeskrivligt cinematisk och intensivt och jag älskart! Nu inser jag att bara den här paragrafen och mina länk-källor avslöjar vilken stor mega-nörd jag är.

En poserande nörd, för om det regnar ute så betyder det ju att dessa soliga bilder inte är från idag. Kjolen köpte jag för länge sedan i Melbourne och den håller än. Har beställt världens grymmaste stövlar från Free People så jag är pepp som tusan för att de ska dyka upp om två veckor. Jag har levt i kjol och klänning hela sommaren så det ska bli lite bitterljuvt att dra fram jeansen. Det bästa med den här "vintern" är att när det är som kallast, sticker jag och Fille iväg till Europeisk sommar i några veckor. Det kommer bli tokbäst - Sverige, Polen & Portugal!


TRANSLATION:  It's long-weekend here and on my Monday off I was planning to get toasty in the sun on the beach, but instead I woke up to the alarming sound of rain. No harm done - the lawn is probably most grateful and my body has a fresh tan since spending hours reading ( a book I recently ordered about transmedia - The New Digital Storytelling) in the hammock a couple of days ago anyway. Instead I will get comfy in the beanbag with a companion cat and play Tomb Raider - totally cinematically, intense piece of awesomeness! How nerdy can I get?

A posing nerd though, as you can tell. If it's raining outside, then clearly these photos are from another sunny day. Winter is coming (seriously, I'm having a proud nerd moment for using a reference like that) and I've been living in skirts and dresses all summer, so it'll be a nice change to bring out the jeans. I ordered the maddest boots from Free People the other day and am so excited for them to arrive. While the colder months kick in the highlight is that me and Fil will be leaving for the European summer for a few weeks. Sweden, Poland & Portugal is on the location-list and it is going to be epic!

2 comments: