19/04/2007

Let her whine a bit

Jag jobba igar. Tio timmar.

Eller nej, det borjar mycket tidigare. Kvallen innan det. Det ar en hard och brutal sanning, men jag forlora en brottningsmatch som varade sisadar 30 minuter for lange (varfor envisas man ens?) dar jag tillplattat ligger mot golvet i vardagsrummet och forsoker slingra mig ur alla mojliga grepp. Jag lamnade lite marken till slut (las: tander och naglar baby), men jag sjalv fick ju en svullen fot och handleder som ser ut som om de forsokt strypa sig sjalva. Oh ja, och sa traningsvark dagen darpa mellan revbenen. Underbart.

En stegmatare pa jobbet vore inte helt fel, sa jag kunde ha argumenterande bevis pa att det ar synd om mig nar jag, efter att vantat (knapra pa en stulen kaka fran jobbet och snacka i telefon med Crighton) en halvfuckingtimme pa taximongot, kommer hem och faller ihop pa koksgolvet. Visst, det var en dramatisk gest och inte nagon kraftlos svimattack, men anda. Te och Brunos (kocken alltsa. Som jag vagrar att kalla for nagot annat ord an "chef" med risk for fel uttal) himmelska warm chicken salad som jag fick med mig var min raddning. Klockan ar halv tolv vid det har laget.

Nej, det tar inte slut dar. Det som nu ligger framfor mig ar min presentation som jag ska ha idag pa Film & Cinema Studies. Sa jag hade 4 filmer att snabbspola igenom for att hitta tva scener jag kunde jamfora. Det blev Tango de Roxeanne fran Moulin Rouge (Min gud va jag alskar den filmen) och finalscenen i Top Hat. Ska ranta lite om hur syn pa dans i musikaler har forandrats genom tiderna. Givet. Vilket annat tema skulle Misha sjalvmant valja? Var ett tag inne pa att ha den porriga danscenen fran All That Jazz, men jag kanske inte ska framsta som en javla porrdrottning pa min forsta presentation heller.

My point being: klockan fyra imorse var nar jag antligen somnade. Ge och ta nagon timme da jag valdgastade Henriks rum for att se fa Mr & Mrs Smith. Nej, inte alls bra prioritering pa vad man ska anvanda tiden till, men jag behovde fa sympati for att jag hade a) ont overallt och b) var trott. Inte tillrackligt trott dock om man orkar tjata om det. Aldrig varit mycket for det dar med petitesser! Sa nu, medan alla sitter och kollar pa en film av Godard inom French New Wave, sa ar det meningen att jag ska pilla ihop sjalva presentationen (ja innehallet sa den har en rod trad) som jag om tre timmar ska presentera.

Tidsoptimist, javisst.

Oh, forsov mig imorse ocksa. 07.56 knackar Claws pa dorren och en yrvaken Misha inser att hon har tio minuter, (okej 14 blev det, men vafan!) pa att kla pa sig, sminka sig, borsta tanderna, borsta haret, packa vaska, badda sang (var bostadsmaklare Candice kommer pa inspektion idag). Inte nodvandigtvis i den ordningen dock.

Over and out.

Blubb.

No comments:

Post a Comment