25/03/2008

A fist full of editing

På menyn:
bilder från inspelningen
ett erkännande
ett konstaterande
en reflektion
gnäll över en viss kines
stillbilder från filmen i stort första utkast


På plats i Queen's Park med världens goaste skådis

Ljudansvarig under inspelning, redigerar i post-produktion

Vi filmade cowboybootsen väldigt dramatiskt

Murray är vår andra skådis, främlingen

Det är dags att erkänna det svart på vitt, igen: jag älskar att bestämma! Fy tusan vad jag älskar att bossa omkring, även om det nu är åt någon annan. Så länge jag får sätta någon på plats eller verka ha allt under kontroll så mår själen bra. Verka var nyckeoldet. Ett litet control-freak, vid ett snabbt ögonkast. Egentligen bara engagerad och exalterad över att få göra det jag tycker om och tror på. Det finns potential, det är en guldgruva, men vi måste ju använda rätt redskap och hitta rätt ådror att hacka.

Jag försöker få styr på min produktionsgrupp med andra ord.

Reflektion i Slavens solisar

Vi har en kameraoperatör som inte riktigt är lika alert som jag förväntar mig. Dels är hon kines och har lite kommunikationsproblem, dels så ser hon inte att mikrofonen är med på bild eller hoppsan, en regissör med en hel jävla reflektor kommer med som en gästspelande skådis. Så mycket bra material går ju i spill pga dessa tabbar. Ja, det resulterar i att jag skäller ut henne. Men det kommer nog bli bra. Jag tror verkligen på att hon kommer skärpa till sig. Fist full of Kidneys kommer bli så mycket bättre än jag trodde!

Titta bara på stillbilder från första utkastet...




3 comments:

  1. Anonymous11:52 am

    Vilken härlig blogg du har!

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:18 am

    åh, australien! lyxigt värre. vad snygga bilder och allt. du verkar ha rättså nice jobb, om du får bossa ibland vill säga.

    ReplyDelete
  3. Anonymous4:30 pm

    Jag är en helt sannslöst galen liten despot egentligen och vill alltid bestämma. Helst med järnhand och inte lyssna på något annat än vad jag själv tror tycker och tänker. Kan ana att jag är svår att samarbeta ibland när jag är på G... ;D maha. Ska svara på ditt maila så snart jag har lite mer tid. Promise!

    ReplyDelete