02/03/2008

Gamble everything for..?


Oj vad den första skolveckan har gått fort! Det var nästan en hel vecka sedan det senaste inlägget postades, och imorgon börjar tumultet återigen. The Imperial March borde spelas för dramatisk effekt just nu.  Förhoppningsvis mer bekant och mindre problematisk vecka. Terminsavgiften är äntligen betald, och där snackar vi om en rejäl summa pengar. "Ajajaj", säger bankkontot. Förstå paniken som steg när de påstod att jag skulle betala 2500 dollar mer. Det var ju lätt att åtgärda, när det visade sig att det handlade om att jag var inskriven i för många kurser samtidigt i systemet.

Den största besvikelsen blir väl att jag helt enkelt inte får gå Theory of Directing för galne George på Screen Academy den här terminen (den kostade för mycket), utan får slita arslet av mig för att vara up to date i australiensk television för Michelle McMerrin. Men det ska nog gå bra. Det måste gå bra för fan!

Bara att inse att det kommer bli betydligt fler stanna-hemma-kvällar och läsa pärm till pärm i bok efter bok bara för att kunna briljera med kunskap. Just nu läser jag ikapp i Linda Aronson's (låter ganska svenskt va?) Scriptwriting Updated, tolv kapitel till på onsdag. Tolv! Vid sidan om slukas Buñuels ljuvliga Belle De Jour. Murray harklade sig ganska tydligt att han förväntade sig att vi skulle läsa två manus i veckan. För att inte tala om readings jag har i Video Production: Drama and Documentary


Det är bara att inse. Sova får man göra när man är död. 

2 comments:

  1. Anonymous11:20 am

    Riktigt snygg bild :D

    ReplyDelete
  2. Anonymous7:59 pm

    Åh älskar bilden!
    totally-sommar-feeling

    ReplyDelete