21/03/2008

inside the easter egg you will find sweet promises and kisses and tea


Hörrni, det är påsk nu! Den stora påskhelgen är framför oss. Ledigt från skolan har vi både idag och på måndag. Det är riktigt klurigt att få den där påskkänslan i soliga Australien. Inget påskris eller rebelliska knoppar som tittar fram. Inga påskliljor...

Men jag har gjort ett avancerat stort steg för att stjäla lite av påskkänslan. Hemma i Sverige samlas familjen och växer några kilon på mormors fantastiska påskmiddag. På bordet kommer den polska grönsakssalladen i majonäs finnas och sos tartarski. Så jag ringde stålmormor och bad om receptet. Till frukost blev det minsann ägg med slaven och tattar-såsen. Mums!

Och det tycker jag är lite smått fantastiskt. Att jag blandat ihop en polsk traditionsenlig sås. Jag, matvaror (polish dill cucumber som huvud ingrediens) och tillagning. Förstår ni?! Det är stort! Jag börjar nästan känna mig vuxen...

No comments:

Post a Comment