01/07/2008

Bad Hair, Bad Care


Jag har haft sådan ångest för att jag gått upp mitt på dagen och ugglat inne i igloon istället för att göra något i solskenet. Men det är så svårt att stiga upp om man inte måste! Jag är ledig ju, och jag jobbar bara nätter numera och någon eftermiddag/kväll på Rembrandt på helgerna likväl. Sedan när man väl bestämmer sig för att göra något så ställer man sig framför spegeln och skakar på huvudet. Nej, det går inte. Jag har sett ut som det blekaste spöke med de storaste påsarna under ögonen, som genast sökte skydd tillbaka under det varma täcket och tröstade sig med en kopp té och tittade på Hello Dolly! istället. Jepp, jepp. Man känner sig lite arbetslös som student på sommarlov. För mycket tid, för lite pengar. Alla jobbar som vanligt folk om dagarna. Därför ska jag se till att skaffa ett dagtidsjobb, gärna i någon butik. Ensamt om dagarna när Slaven jobbar...

No comments:

Post a Comment