18/07/2008

bad luck and trouble are my only friends

Vi rånades i onsdags. Mellan tio-halv elva på morgonen, när vi båda fortfarande befann oss i lägenheten, i sovrummet. Magstarkt att smyga in i någons hem vid den tiden på dygnet. Skulle de (ja för vi tror bestämt att det handlar om två skurkar) inte märkt att vi fortfarande fanns i huset (de klev bokstavligt talat in i rummet, men så jävla tyst så de inte märktes) skulle väl allt av värde varit borta nu: alla tre datorerna, projektorn, hårddiskar, kamerorna. Men nej, istället så hann de ta mina handväskor och våra (tomma) datorväskor. Problemet var ju bara att min plånbok med alla kreditkort, id-kort och mitt pass fanns i väskorna... Just nu existerar inte jag. Det finns inga bildbevis på att jag är jag. Inte nog med att jag måste punga ut ett helt nytt pass ( de växer inte på träd) så måste jag dessutom bekosta mig en resa tur och retur till Sydney för att få ett, och för att flyga dit, måste jag ha någon form av bild-id. Som jag inte har förstås. Halleluja.


2 comments:

  1. Anonymous11:00 am

    Men shit Melissa vad läskigt !!!
    Varför har du inte sagt något !
    Varför har du pass i handväskan och inte i någon byrålåda.,

    Du måste skaffa ett personbevis. Du beställer det genom internet. Några klick och du är färdig.
    Skicka det hem till mig så skickar jag det till dig.

    ReplyDelete
  2. Chii - Passet finns i väskan för det är det enda id-bevis de godtar för att släppa in folk på barer och klubbar här, that's why.

    Jag ska klicka hem ett, har typ halva polska maffian som försöker hjälpa mig här i Perth nu när jag ropat lite på hjälp, för att få ett nytt pass.

    ReplyDelete