03/07/2008

Ego going Solo


Ikväll, ska jag gå på bio själv.

Vad kallas det? Att vara självständig? Tuff och stark ensamvarg?! Ha! Kommer alla stå och peka på mig för att jag står där ensam i ett hörn och sippar på gratisvinet? (Ni läste rätt mina vänner, här i Australien sippar man alltså alkohol på bio) Eller kommer jag uppslukas av filmfolktumultet och hitta en och annan bekant från skolan? Ehm, mina lärare kommer vara där. De kanske blir min räddning. Hmpf, är det inte lite fjantigt att vara nervös..? Jag ska på en dejt med mig själv helt enkelt. Inte för att bio alltid är lika med en dejt.

Revelation International Film Festival börjar idag, och öppningsfilmen är en dansk film, Island of Lost Souls, som jag nu gjort mig förtjänt av en fribiljett till. Jag har varit duktig och hängiven så jag fått hela fyra fribiljetter, och verkar kunna få några till. Tyvärr är det bara en biljett per visning, vilket betyder att man får splitta summan för en köp-biljett. Inte för att det är mycket pengar va, men vi är fattiga studenter och gratis är alltid gott! Biografen, Astor, är bara 500 meter från där jag bor, så det är nästan, bara nästan, som att kasta upp en film på projektorn. Bortsett från hela biosalongskänslan med röda stolar och massa folk. Men ja, eftersom Slaven jobbar, ska jag för första gången (vem vet, kanske inte den sista?) gå på bio, solo.

Eftersom det är supernatural skräckis så får jag väl bjuda på lite scary belysning. Och lite ego-grimaser för att lätta upp stämningen. Tjoflöjt, nu hinkas det sista téet in i kistan och sen traskas det iväg! May the force be with me... Säg hej till överdramatikens drottning.

1 comment:

  1. Jag har ett vagt minne av godisregn i samband med skräckfilmer, minns dock inte ifall det regnade från höger eller vänster... Måste vara åldern som tar ut sin rätt !? Men som sagt, håll i gottiset, oavsett om det är i vin eller "vingummiform"...

    ReplyDelete