28/07/2008

I should be allowed to blurt the merest idea, if by random whim, one occurs to me


Här bjuder jag på lite triviala vardagsbetraktelser. Fem slumpmässigasitter vyer från där jag sitter, vid vårt matbord. Ibland glömmer man bort att uppskatta simpla, vackra, personliga saker som färgyller när du ser tillbaka på det, senare. För som Alan och Irene Taylor säger, "recording everyday thoughts and special occasions, private fears and hopeful dreams," är vad en dagbok är till för. Det här är, surprise surprise, ingen politiskt banbrytande eller trendsättande internetsida, det här är min, mitt, jag. När jag var yngre var jag en flitig dagboks-skrivare, numera har det ersatts av tangentknappande. Min dokumentation av min existens.

Teatime!

Tomma kartonger får bo på den lilla balkongen just nu

Hej, jag heter Mishas och Slavskis skohylla

Varm och mysig tröja

Hammare för att få upp Eiffeltorns-tavlan

Sådär, enough with the randomness!

No comments:

Post a Comment