26/09/2008

holy innocent crap: catwalk favorites (1)


Ibland, när man har strötid, så är Style.com ett fantastiskt sätt att spendera sitt dregel på. Uppsatsen lämnades in igår när vi var på 4x4 festivalen med Emsi, Stellan och Chris, så nu tillät jag mig själv att hinna ikapp lite på vad som de smala kattbenen bärt upp den senaste tiden. Selektivt sparar jag det som faller mig i smaken för tanken är att jag ska brutalt få garderoben att bli korpulent efter en visit i Kina, där det ska sys upp kläder som bara den.

Det bästa är ju att jag kommer få det bästa ur två årstider i och med att det ser ljust ut för en vintervisit mellan terminerna. Här i Australien är ju livet uppochned (ja, alla går på händer - det är här du hittar de bästa cirkusartisterna) och när det är snöigt och vintertider i Sverige, så är det stekande sol och sommar här. Så medans man väntar in den första vårsolen för att kunna gå omkring med bara ben i Svennelandet, så har jag redan utnyttjat vårkollektionerna i två månader, eller tre.

TRANSLATION: I handed in my essay yesterday after the 4x4 film festival and have finally had time to catch up what's been going on at the catwalk. The selected favorites end up in my little inspiration folder I am going to use when I go to China and will spend all my money on tailormade clothes, kind of.

The best part is that I'm getting the best of both worlds as I'm going back to Sweden for some winter wonderland madness and will also get a whole lot of fun-in-the-sun here in Australia as the seasons are upside down here. So both winter and spring collection creativeness for me!

No comments:

Post a Comment