17/09/2008

<< REW: the week that was


Just nu är jag väldigt hatisk av mig, jag tycker nämligen inte om Tanja särskilt mycket. Inte det minsta. Jag ska fan se till att jag aldrig tar en kurs med henne någonsin igen. Vilket är lättare gjort än sagt, då jag bara har en termin kvar efter denna. Ush för människor som hämmar kreativa själar, verkligen!

Men skit i Tanja nu och fokusera på veckan som har varit istället. Det finns ju bilder trots allt...



Tidigt i veckan spanade vi in och testade Teppanyaki restaurangen som är i Milligan-korsningen: mycket gott men ack, lite dyrt för spontanmiddag. På torsdagen sippades det St Dominic's, Expresso Martinis och bubbel på Box med Kajjin. (Note to self: hälsa på Kajjin i Italien till sommaren!) Slaven och jag bidde lite runda under fötterna och lekte kurragömma i tomma Harbor Town på vägen hem. Han tog till och med av sig skorna för att hans fotsteg inte skulle eka så dant när han smög sig på, hihi.



Sen så skulle vi åkt till Wanneroo Botanical Gardens på lördagen för att filma till min experimentfilm, men det blev liksom aldrig av. Vi gick och käka en Tapas Plate på Villa i Leederville istället. Söndagen var typ sämsta dagen på året, men sen så på måndagen så fick jag det här från honom. En ring med röda och vita stenar! Nu bor den där på fingret och kommer aldrig åka av...

Vi har skaffat fiskar också! De simmar runt, runt, runt i en eh, skål från Ikea med svarta stenar ("pärlor", enligt Ikea) på botten. De har en liten låtsasväxt och en bit av en gren som möbler. Orson och Ed heter firrarna. Orson är skådespelaren från senaste filmen, att dirigera fiskar är bland det svåraste som finns.


TRANSLATION: Last week we got a little bit tipsy after drinking cocktails at Box with Kajjin, after all we played hide n' seek in an after hours Harbor Town. We also dined at the Teppanyaki Restaurant nearby, delicious but pricy. Tapas at Villa in Leederville, sucky days on sunday but a ring with red and white bling on my finger after the horrible week-end from my superslave. Oh and yes, we've got fishies too! Meet Orson and Ed!

3 comments:

  1. Anonymous11:31 pm

    i can hear wedding-bells hihi =)

    ReplyDelete
  2. va fin ringen var ;D

    ReplyDelete
  3. Anonymous10:53 pm

    Melissa Lejman! Har du förlovat dig? Och jag får läsa om det i din jävla blogg?!?!?!

    ReplyDelete