02/09/2008

shooting with fishies


Litet utrymme räddades med en monitor

Den här helgen har varit ett kreativt och ansträngande kaos. Hostan och snuvan har ännu inte gett sig (fick en utskällning av pappa på Skype förut för att jag inte tagit mig till farbror doktor än) och trots det fick man styra och ställa ett film-crew. Förvisso lever vi efter "ju mindre produktions-grupp, desto bättre" så man slipper alla slackers som snål-skjutsar. Men en hjälpande hand till skulle inte skadat.

Markus sätter sig nästan på Orson


Frusen skådespelare

Lördag-söndag filmade vi öppningsscenen i badrummet och en del av sovrummet. Måndagen var det plats på irländska puben Rosie O'Grady's för bar-scenerna. Superskoj! Fick riktigt tuffa tagningar med dollyn och min lilla skådis var lullig efter alla shotar absinthe han tvingades (nåja...) ta. En fight-scen har vi med, där Panda-Rob spöar skiten ur lilla Markus. Kvar har vi sista scenen, där Markus springer för livet i en gränd, sex-scenen och resten av sovrummet. Josefine som spelar Venus dök upp i värsta långa och häpnadsväckande klänningen för att inte tala om smycken som skrek grekisk gudinna - klockrent!

Långhåret är Baz, galen DOP


Jag och Xiao, min editor, är de enda töserna kvar i den mansdominerande kursen

Stackars Markus fick ligga i ett badkar med guldfisken Orson ( som ja, lever än! Tack för att ni frågar!). Vi kunde ju inte direkt ha varmt vatten i badkaret för då skulle firren dö... Jag tror Markus inte tycker om mina prioriteringar: han vs guldfisken. Oh well...

Fröken host-och-snuvig regissör

Orson och hans stand-in, Ed.



TRANSLATION: We've been shooting the whole week-end, despite me being sick. A director's gotta do what a director gotta do. We got some really cool dolly-shots at the Irish Rosie O'Grady's pub where my actors got a wee bit tipsy after all the absinthe shots they had. The girl playing Venus looked drop-dead-georgeous in a red floorlength dress and greek goddess-style jewelery. We still have to shoot the sex-scene and the chase at the end.

On saturday we did the opening scene where Markus needs to be in a bathtub, fully dressed, in cold water and with a goldfish. We named him Orson. If we'd use warm water Orson would've died, so Markus was kinda mad with my priorities - him vs Orson.




No comments:

Post a Comment