13/04/2009

raindrops taste like tears without the pain


Idag när jag vaknade upp vid värmen av min Slav så hör jag det där bekanta ljudet som hållit sig borta så länge. Jag måste lyfta huvudet för att föräskra mig om att det inte är vattenfallet vid poolen som låter vilseledande. Det är lustigt hur jag kan småmysa med regn utanför mitt fönster här i Perth medan jag i Sverige skulle gnälla över det. Eller hur jag tycker om vintern i Perth för att man kan klä sig sådär lagom varmt. Det blev att smyga upp och göra sig en ryknade kopp té och krypa ned tillbaks i sängen för att erövra webiverse.

TRANSLATION: When I woke up I could identify the soft sound of rain. I had to double-check to make sure it wasn't the waterfall from the pool that just sounded similar, but it was raining outside my window allright. It's odd how I find it cozy with rain over here while I back in Sweden would think the day was ruined and would be all moody over it. Same goes with the winter here in Perth, I am looking forward to colder days to dress appropriately but still not feel like an eskimo.

No comments:

Post a Comment