20/11/2009

the hot hot heat

Solväder och pussar i St KildaDramatikens drottning gestaltad!Det var för tidigt för att se några pingusar...Tåflörtande givetvis!Vi promenerade (och satt) på pirenAnkaret på strandväskan matchade min bikini
Puss!

Vädret i Melbourne kan ju slå om lika snabbt som PMS (därför förutsätter jag att staden i sig är en kvinna), men igår var det solväder som drog oss till stranden. Känns ju dumt ibland att man har släpat sig hela vägen till Australien för att hela tiden stötta på en massa skandinaver överallt... Vi hade med oss vattenmelon som förfriskningar men landade ändå till slut på Republica och svalkade oss med Carlton Draught. För övrigt så kryllar det av grabbar som kör hundtricket med söta valpar på stranden. Själva ska Slavens och mina hundar heta antingen Shelby & Bentley eller Orson & Welles kom vi fram till... (Min Charlie & Chaplin var inte lika populärt tydligen...)

TRANSLATION: Just like PMS, the weather in Melbourne can change just like that. Now, it's raining. Yesterday was a beach-day through and through, and although we brought yummy watermelon with us we ended up soaking up beers at Republica (just like last week). There was an overload of guys with puppies and me and Nick ended up picking names for our future two dogs, Shelby & Bentley or Orson & Welles (apparently, my suggestion Charlie & Chaplin was not popular with Nick...)

Lyrics from Fever Dreams

4 comments:

  1. Åh, Charlie Chaplin! :)

    ReplyDelete
  2. Lillan, det ser underbart ut.
    Jag skulle till solariet och sola idag... men det verkar som att det är solariestopp varningar i hela Sweden...
    Varning för Cancer liksom :... mu mu

    ReplyDelete
  3. Beautiful pictures! :) ♥
    P.s. Theres a competition on my blog, feel free to enter! x

    ReplyDelete
  4. Du får komma och sitta på min fönsterbräda om jag får komma och sitta under er sol!
    <3

    ReplyDelete