15/11/2009

rapunzel's new hair


Uppvisning på Federation Square mitt i city idag. En repertoar som innehöll fullspäckade 1,45 timmar av dans i tokigt varma folkdräkter som inte alls är anpassade till Aussie vädret. Svettigt ja. Tur att en flaska "cola" cirkulerade runt. Dagen till ära (Polsk Festival, kallades det visst) var jag klädd i vitt och rött såklart, med tillhörande lösfläta som är något mörkare än min hårfärg... Mer bilder från uppvisningen på intåg!

TRANSLATION: Polish Festival at Federation Square today, which equals a 1,45 h performance in costume not quite meant for the Australian weather. Naturally, I wore white and red (of course!) with the fake plait that is not my hair color at all (yet)...

1 comment:

  1. Alicia8:15 pm

    Jag förstod inte det där du skrev till mig om koordinationsförmåga och multitaska...Du får gärna förklara igen? :P
    Söt du var i fläta förresten, påminner mig om dig några years ago :)

    ReplyDelete