20/08/2010

sousse, day 5 (part II)



Som lovat så kommer fortsättningen på våra Sousse äventyr.
Jag pallade inte stranden bakis för länge och gömde mig på hotellrummet

När syster kom tillbaka från stekandet gjorde vi oss iordning
Utanför hotellet hittade vi en kelig Kenshin-katt

Vi kom som sagt, som tidigare inlägget bevisar, till Port el Kantoui

Jag och pappa hade våra kameror i högsta hugg
Avbrott för kaffe och färskpresad juice

Jag fyndade ett tjusigt armband

Med modig turistanda ledde jag oss fram till en fontän show

Sedan tog vi en Tuk-Tuk tillbaka till Sousse

Fast syster fick för sig att de kallades för "Tick-Tock"

Det där med korrekturläsning vid tryck alltså...

Här är mitt finfina nya armband

Vi passerade den ryska baren Sorry Babushka, I'm in Tunisia

Vi placerade oss bekvämt på terass-baren på hotellet

Och sörplade drinkar
Schkåål!

Det gick lite överstyr med fotandet och drinkandet

Men linslusar är vi ju allihopa...

Sedan blev det för varmt för att stå ut

Jag spenderade minst tjugo minuter på att övertala syster till nattdopp


Men hon var ju lika feg som vanligt
Nattdopp var det bästa hela kvällen, innan jag smög ut och lekte på Ceasar Palace!

No comments:

Post a Comment