14/07/2006

Semesterbild


Pojkvännens och min bortresta vecka blev helt enkelt en sol och bad semester, med en och annan upptäcktsfärd och sightseeing. Det sämsta med resan blev den dagen då vi missade vår bokade utflykt till Dimcay, men ersatte den med egen utflykt i staden och hann både med Kale (borgen) och Damlatas grottan. Den missade turen bytte vi ut mot en heldag på Manavgat-floden (iskallt vatten!) där båten sedan lade till vid stranden där det skilde cirka 50 meter mellan flodbanken och havet (där vattnet hade en behagligare temperatur). Mammas väninna kommenterade det hela:

"
Jag är förvånad över att ni såg så mycket, ungdomar brukar ju mest bara festa och bada!".

Men vi såg alldeles lagom av allt anser jag. Linslus som jag är ( reportern Hasse var i farten a la "
Hello this is Hasse, reporting from...") och kamerakåta som vi är så klickade vi loss på alla möjliga vyer. Fint var det och ibland fick korten bland vågorna oss att se ut som klubbade sälar...

Oj, nu har en fjäril letat sig in i vårt hus och jag ska vara heroisk och släppa ut den!

6 comments:

  1. You know I hate you right? Jag menar det är sååå fusk att du lyckas se ut som en skådespelare från 20-talet när vi andra dödliga endast får till pösig ex-fotbollsspelare ;P

    ReplyDelete
  2. skådespelare från 20-talet? Huh? Och vem skulle det va :P
    Jag är dödlig och du älskar mig ändå, erkänn nu ;) *gosa*

    ReplyDelete
  3. Anonymous7:38 pm

    Härlig bild!

    ReplyDelete
  4. Tja ta den du tycker är snyggast, vad sägs om Vivien Leigh och Marlyn Monroe (och nu struntar jag i att de var en aning senare än 20-talet ;P) Och jo jag älskar dig ändå sötnos *gosmosar på*

    ReplyDelete
  5. Anonymous9:46 am

    Åh, vad mysigt det låter!

    ReplyDelete
  6. Anonymous9:46 am

    Åh, vad mysigt det låter!

    ReplyDelete