24/07/2006

Quick Update

De polska tangentborden har ju inte alla bokstaver pa ratt plats sa vi far se hur det gar med rattstavningen.
Polen! Jag ar i Polen! Vi bor i sma campingstugor (so cute!) precis vid ett stort sport rekreationscenter och vi hamnade mitt i sportlager sasongen dar massa valtrande grabbar (lammkott for min del: 15-18, men flickorna har ju nat att spana pa) springer omkring och fotbollar samt handbollar. Igar hade dansgruppen en stor konsert, tidning och allt pa plats, och trots protester fran min sida sa fick jag trippa upp pa scenen och vara konferencier med syster. Vi gjorde det basta utav det med tre ombyten till finklanningar. Prata pa valtalad polska framfor publik och borgmastare ar inte en favorit.
Varje dag far ungarna ett "uppdrag" och gardagens gick ut pa vem som under en halvtimme kunde samla mest kladetiketter, ni vet sadana dar tvattlappar, fran underklader. Det slutade med att de med saxen i handen sprang till varenda framling och fraga "May I cut your underwear etiquette?" Galet! Men kul! Nu ska vi antligen ut pa FORSTA shoppingrundan, trots att vi varit har sedan i torsdags... Skor! Jag ska shoppa skor!

4 comments:

  1. Anonymous11:49 am

    priceless

    ReplyDelete
  2. Anonymous1:46 pm

    Åh vad mysigt det låter! Har aldrig varit i Polen men vill dit någongång.. :) Antar att det är ganska likt Belgrad?

    ReplyDelete
  3. Anonymous3:40 pm

    I'm impressed with your site, very nice graphics!
    »

    ReplyDelete
  4. Anonymous8:12 pm

    Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
    »

    ReplyDelete