24/09/2006

Work It

22.52 Jag kommer till jobbet och våldkramas med bumbibjörnen Sara som sedan går på jakt efter Huskyn för att få en annan tröja än den fula Shark-tröjan att jobba i

22.55 Adi förstör mitt humör genom att berätta för mig att jag ska stå på hörnet av K-baren och RB-baren. Flanken är den värsta platsen att stå på

23.04 Jag hinner knappt börja mitt pass innan det kommer flertal gäster som tydligt och klart inte varit på Palace någonsin förut, som vill veta allt om nattklubben och speciellt vilken champagne som finns. Dessa grabbar återvände hela tiden till mig med sina beställningar resten av kvällen. De frågar ifall akvriefilmen som finns på antalet TV-skärmar är direktsänt från självaste Kolmården. Jag säger att det är från vårt privata tropikarium som finns beläget under golvet.

23. 45 En drös med grabbar som gick på samma gymnasieskola som moi beställer varsin drink. När jag ska lämna tillbaka växeln tar en blond, långhårig kille med backslick tag i min hand och säger "Det är bra så, Melissa" med extra betoning på mitt namn. Jaja, det var ju trevligt att folk vet vad jag heter utan att jag har en aning om vem de är...

00.08 Champagne-gästerna vill ha en god drink. Adi hade någon drink i spill som jag gjorde om till två drinkar med lite Bacardi Watermelon i, den såg ut som en Seabreeze och blev därför spontant döpt till Seabreeze with a twist, alternativt "din specialdrink" eller helt enkelt två nickningar.

01.47 Mojitos. Razz-mojitos och en jädrans massa Kamikaze-shots. Sedan är det två utav gymnasiepojkarna som vill ha en god överraskning. De får en Vanilla Strawberry Caipirioska - den är jäklans sliskigt god och funkar alltid. De dricksar mig en femtiolapp för att de blev betuttade i den och prisade den resten av kvällen.

01.55 Mer av mina specialdrinkar.

02.10 Hm, det läcker något rött från likörlådan. Adi upptäcker att Sourz Raspberry flaskan gått sönder. Jag har inte använt den en enda gång under kvällens lopp, det enda jag använt av likörerna var Cointreau och Bols Strawberry. Adi försöker skylla ifrån sig skulden på mig.

02. 13 Jag gör en felbeställning och gör en Razz Sour istället för en Razz med sprite. Fast tjejen tyckte det var den godaste Razz-drinken hon druckit ändå. Pheuh.

02. 20 Egill dyker upp! Min thailändare var längre än jag mindes och har en läskig bling-bling sten i örat som ser ut som något en pudel skulle ha som halsbands-sten.

02. 43 Specialdrinkar is da shit. En utav grabbarna försöker skylla ifrån sig med att "han i vanliga fall inte brukar umgås med de här killarna, så döm honom inte efter de han umgås med ikväll". Ok, whatever you say...

03.25 "Jag är inte härifrån va, men jag måste bara säga att du är den vackraste tjejen att vila ögonen på här ikväll!"

05.16 Äntligen hemma, dags att sova. Fast lite té först för att bli kvitt pizza-smaken som sitter i gommen.

No comments:

Post a Comment