29/04/2008

a long time ago, in a country far far (wild) west




Efter att ha filmat, redigerat, slukat och läst på om western-genren inför 4x4 festivalen, så känns det numera som om jag undermedvetet inte kan släppa taget om det. Hela världen ses ur ett wide-screen perspektiv med extrema närbilder. Vem vet, snart kanske jag börjar mjölka kor... Min blå-rutiga skjorta blir helt plötsligt en skatt som hänger på galgen, mitt tunga (oh, det väger kan jag säga!) skärp är som gjort för att bäras ihop med skjortan. Helt plötsligt känns det som om jag lägger ned för mycket tankar om min garderob...

Och jag som försov mig och kastade på mig något bekvämt och inte alldeles för sjaskigt imorse - de bruna bootsen uteslöts då vi har produktions workshop på tisdagar, och då är bekväma skor nyckelordet.







Vad jag försöker säga är väl att det skulle vara grymt kul att få vara Art Director för en western-film. Finns så många filmer jag vill se, men just nu är tiden knapp med allt skolarbete. Men ni som har tid borde ha en Sergeo Leone-maraton, lätt!




Bilder från Etsy: här, här och här.

1 comment:

  1. You're a such a sweet cowgirl! It randomly happened that I also dressed as on yesterday. What a coincidence...

    ReplyDelete