19/12/2008

i would do anything for loaf (aka ignoring the fact that not everyone is musically talented)



Det här mina kära vänner, är Sigge. Min charmiga gitarr som ja, mycket riktigt, är döpt efter en crush jag hade på en pojke en gång i tiden. Crushen och pojken försvann, men Sigge, han blev kvar. Men han får alldeles för lite uppmärksamhet. Eftersom kroppen min lider av en dundrande träningsvärk försökte jag mig på aktiviteter som inte utsatte kroppen för lidande, dvs gitarr och piano.



Egentligen skulle jag vilja kunna spela den här låten så här, men eftersom jag eh, inte spelat ordentligt sedan jag var vad, tretton, så försökte jag mig på Bat Out Of Hell som också är av Meatloaf. Om vi nu ser till att orka träna varje dag, eller varannan, kanske jag låter mer än en klinkande dyslektiker innan jag åker tillbaka. Jag saknar att ha ett piano till hands... Förra vintern jag var tillbaka satt jag tålmodigt och lärde mig Hometown Glory av Adele. På något vis har jag alltid mer tålamod för pianoklinkande än för strängsmekande. Mina fingrar är för ömma helt enkelt.






TRANSLATION: This is my guitar Sigge, named after an old crush of mine. Optimistically, I tried to play some today but my fingers are simply not made to last too long with those strings. So I switched to playing the piano, which I haven't done properly since i was 13. I tried to learn how to play some of Meatloafs songs, I wish I could play as good as the guy on the youtube clip. Last winter when I was back home I managed to master Adele's Hometown Glory. Do not recall any of it a year later though.

1 comment: