11/03/2010

i am stuck in a city but i belong in a field


Efter ett fyra månaders lov så är jag tillbaka på Deakin igen. Det finns nya ansikten och jag har nya lärare i nya kurser. Nu ljög jag ju. En gammal lärare har jag. Han jag inte tyckte om så mycket men som verkade uppriktigt glad över att se mig. Jag ville verkligen inte tycka om hans kurs, men nu råkar det ju vara mitt favoritämne. Det ska nog gå. Vem vet, det kanske inte alls kommer vara lika bedrövligt som förra terminen. Och så har vi Nadia Tass som föreläsare i vår Directing: techniques and aesthetics kurs, det bådar ju gott!

TRANSLATION: It's hard to believe but after a four month break I'm back at uni with plenty of new faces, new subjects and new teachers. One of them is Nadia Tass, quite exciting!

No comments:

Post a Comment