17/03/2010

let's eat cake

Det blir himla lätt när man nyfiket strosar omkring i bloggosfären för mig att bli sugen på att baka eller laga mat. Jag har sedan urminnes tider briljerat med mina sandwich-skills men har vägrat att göra något annat. Jag fick trots allt bara VG i hemkunskap och det är nog mest Sossos förtjänst som var min eminenta partner-in-crime i köket. "Ush och fy, det här är inte för mig. Jag kommer ju skaffa mig en man som kan laga mat!" Oftast låg vi nog mest på golvet och hade skum-krig med grannköket och försökte slugt sabotera för andra genom att röra i diverse hemliga ingredienser som inte alls fanns med på receptet. Men numera måste jag nog erkänna att jag inte är så pjåkig på det där med att vara huslig och kunna laga mat, eller till och med paj. Det trodde jag aldrig.

Så jag bakade paj idag. Med äpplen, smuldeg av müsli och färska hallon. Mums. När jag sedan serverar skrattar Slaven kärlekssfullt åt att jag försöker göra fint med orkidéer...

TRANSLATION: Getting lost in the blogosphere results too often in a sudden desire to bake or cook. So today I ended up making this apple/raspberry pie. Considering how my food-making skills once only included a wide variety of sandwiches my kitchen skills lately are quite an accomplishment.


In i ugnen med pajen

Kaffe och Frankie i väntan på pajen

Ute är det förrädiskt svettigt. Var det inte meningen att hösten skulle vara här nu?
Dags att klippa lugg igen tror jag...
Pajtajm!

No comments:

Post a Comment