02/03/2010

too hard too cold


Då var man tillbaka i Mellbjörn, och en sak kan jag konstatera: hösten har banne mig anlänt. Vidrigt kallt är det om man sover utan vintertäcke, vilket i och för sig botas lätt genom att fläta in sig i någons armar och ben. Vilka saker att gnälla om va? "Gnäääälll, jag måste ha jacka på mig när jag går ut....!" Fast imorgon (idag) är det lill-Slavens, eh, jag menar Joshens fölsis. Då ska det inte gnällas, då ska det åkas till Frankston och så blir det the arrival of the bird.

TRANSLATION: Back in Melbourne and what do I realize - that that damned autumn is finally here. Sooo cold to sleep with a thin blanket during the night! The cure is to snuggle up and steal all bodyheat from a certain boyfriend then. Enough of the whining, tomorrow (today) is a very special day, it's not only the arrival of the bird, it's Josh's burpday!

No comments:

Post a Comment