16/07/2012

hold your horses cowboy


Det blev visst lite hemma-på-ranchen tema idag när både rutig skjorta, varg-halsband/brosch som man snärjer runt skjort-kragen, cowboy boots, jeans och rutig rosett runt håret åkte på. Jag måste ju gå in mina boots nu när jag spenderat pengar på dem. De är fortfarande inte helt bekväma, de är ganska stora (hey, jag har stora fötter till att börja med) och tunga så man går lite annorlunda i dem. Jag har tagit på mig hurt-hatten och har diskat, både skrubbat och städat badrummet direkt efter att jag kom hem från jobbet. Det var väl behövt, måste jag medge. Nu varvar jag ned (dance like no one is watching till Shakira är väl att varva ned, no?) med té och väntar in Fille, sen ska vi iväg och käka Nando's (det är inte möjligt att få nog av Nando's, true story!) och sedan se Ted på bio.

TRANSLATION: So maybe this morning when I got dressed turned out to be something that could belong on the ranch with both checkered shirt, cowboy-boots, wolf collar-knot/necklace and jeans. I'm basically looking for excuses to walk-in my boots now that I spent a fortune on them. They're quite chunky and big (not to mention I have huge feet to begin with) so one walks a little different in them. Once back from work I got all domestic house-wife goddess and did dishes and cleaned the bathroom (very well needed, I must admit) . Now I'm winding down with some tea (if dancing like no one is watching to Shakira is winding down, that is) while waiting for Fil to get back so that we can go and eat at Nando's (seriously, can one ever have enough of Nando's?) and then go to the movies to see Ted.

1 comment:

  1. Anonymous4:18 am

    Fem år, wow då har du varit här länge! Ser du Perth som ditt hem nu? Jag åkte till Sydney med en kompis för en working holiday i november 2008, träffade en karl (orginellt) och blev kvar. Eller, har flängt runt en del sen dess, stannade i Sydney 6 månader, han och jag åkte tillbaka till Uppsala i sex månader, sen till Nya Zeeland hans hemland i 1 år, sen Sydney igen 1.5 år och nu har vi bott i Perth sen i mars. Bor i Maylands och jobbar i receptionen på ett oil and gas company. Du själv? Nu kanske jag är framfusig men om du har lust att träffas på en drink/whatever nån kväll säg till ;) känner inga andra svenskar här!

    ReplyDelete