30/07/2012

when in doubt, wear red

Vad kan jag säga, det är lite blogg-torka på den här fronten. Juli är inte direkt den bästa månaden i Australien. Det är inte så att det inte händer saker, det bara känns ganska orelevant att skriva om det här. Vilket är lustigt, jag gillar ju vanligtvis att skriva om orelevanta saker och om mig själv. Väldigt mycket tid går åt till... hälsosam livsstil. Jag försöker att bara äta färskt den här månaden, ingen mat som har preserverats. Lean & green. Det är lite tidskrävande att göra allt från scratch och kräver lite planering, vilket är lite ovanligt för mig.

Dessutom så försöker jag vara mer aktiv - dansa igen, träna lår, rumpa och mage. Jag är så hungrig efter sommar igen. Samtidigt som jag faktiskt finner någon slags lycka i att 'ta hand om mig själv', så känns det så fånigt att försöka dokumentera början. Man ser ju inga resultat på direkten, eller hur? Men så som mitt juni var 'shopping-förbud', juli var 'börja träna och äta rätt' så kommer mitt Augusti bli 'dokumentera dina matvanor och aktivitet'. Jag gillar mina månads-mål, så jag fortsätter med dem!

TRANSLATION: It's been a little bit of a drought on the blog front. July isn't exactly the most exciting month, and while it's not like there's not been anything happening in my life - I'm just going through this lack of interest to write about it here. Which I know will pass, since I know that I like writing about irrelevant stuff and myself. A lot of my time is actually devoted lately to... living and eating healthy. I do find some sort of enjoyment in taking care about my body, but it just feels like such a waste to attempt document it in it's first state. You never see the results in the beginning anyway, right? 

But coming August, super-serious devotion to nutrition and living an active life shall be documented just like June was my shopping-ban, July was my eat right and exercise more-month. I kind of like these monthly little challenges I set up for myself, so I'll just keep rollin' with them for a bit longer.

2 comments:

  1. Härligt att se lillan att du har ändrat dina matvanor. Kör hårt !

    ReplyDelete
  2. your cat is adorable! and I love the skirt. I guess red is the color to take us out of any difficult dressing indecision :)

    ReplyDelete