04/07/2012

the mystical divinity of unashamed felinity



Det är väldigt mycket katter på tapeten, eller i alla fall snack om katter och hur mitt öde är att bli den där galna tanten med katter. Jag har ju redan startat min kollektion, haha! Det kändes passande att dra fram min catlady-klänning, som jag kallar den, som jag hittade på Mango när jag var i Polski. Den har hundratals svarta katter på den. Förvisso skaffade vi äntligen ett element för två helger sedan (jag menar, hur tusan har vi överlevt utan?!?!) men det värmer inombords när man vaknar och inser att knyttet och pyret har hittat varsin bekväm plats i sängen under natten, som för dödliga människor kan verka som högst obekvämt. Det är ju uppenbart att de har tävlat om vem som kan få platsen som tjuvar mest kroppsvärme.

Note to self: dags att klippa gräset va? Seriöst. 

TRANSLATION: A whole lot of cat talk lately, so it felt like putting the catlady dress from Mango to use was the jellicle thing to do. It has a crazy black cat pattern, matching my destiny as a catlady in the making (hey, I already started my humble collection after all!). Although we finally got around to buy us a heater,  there's nothing better then to wake up and realize how the two monsters have snuggled up in crazy places in order to steal some body-heat during the night. Bliss.


5 comments:

  1. Such a cute dress! =)

    http://pinkchampagnefashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Anonymous4:13 pm

    czs na sciecie trawy muuuuuuuuuuu

    ReplyDelete
  3. Anonymous7:18 am

    Jag bor ocksa i Perth men ar fran Sverige - hur lange har du bott har? Jag sen Mars men bodde i Sydney 1.5 ar innan dess - dar ar det betydligt fler svenskar an har...
    Planer pa att stanna? Gillar din blogg! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är bra mycket fler svenskar här än du tror, speciellt de som pluggar på ECU. Jag har varit i Australien i fem år nu, men bodde i Melbourne ett år!

      Delete
  4. Cool klänning lillan.

    ReplyDelete