24/01/2013

a hole in one if you're lucky


Vi har en söndags lista på saker att göra. Söndagen är den enda dagen i veckan där både Fille och jag har ledigt. Sunday funday. Så en söndag drog vi ut till Wanneroo för lite botanisk mini-golf. Jag minns inte när jag spelade mini-golf senast, men högst troligt var det innan jag stack iväg till Australien. Länge sedan med andra ord. Kameran fick följa med givetvis, mitt andra skinn typ och vet ni vad? Mini-golf var ju fantastisk söndags-aktivitet. Halvvägs igenom banorna upptäckte jag tyvärr att en botanisk trädgård även är fristad för spindlar. Iiih!  Efteråt var magarna hungriga så vi beställde lite krubb innan vi tog vägen hem med fin utsikt. P.S Notera att jag inte nämner ett ord om vem som vann och vem som är en dålig förlorare. 

TRANSLATION: We have a little check-list of things to do on Sundays. Sunday Funday - our only day off during the week. So we headed out to Wanneroo for some botanical golf one cloudy Sunday and had actually heaps of fun. I probably haven't played mini-golf since before I came to Australia and with statement, I shall refrain from saying anything about who won and who was a sore looser. Halfway through I discovered that a botanical garden is also a paradise for spiders - eeek! Afterwards we were hungry and stayed for some yummy stuff, then took the scenic route home. A lovely sunday - check!


1 comment: