15/01/2013

doing the polka


Polackerna invaderade Perthan för några veckor sedan då PolArt ägde rum - så det blev en hel del polsk folkdans både i konserthus, i dans-salar och på torget vid kulturcentret.  Den här festivalen flyttar runt i Australien och sker vart tredje år. Sist var det i Adelaide, och då var jag med och flängde i folkdansdräkter, nästa gång blir den i Melbourne. Den här gången var jag bara åskådare, vilket kändes lite lustigt. Jag jobbade tyvärr två av de tre kvällar de hade föreställningar. Klämde in lite av öppnings-ceremonin innan jag drog iväg till jobbet och här är lite färgglatt bild resultat, främst på dansgruppen jag brukade träna - Kukuleczka.

TRANSLATION: Perth got invaded by polish people from all over Australia a couple of weeks ago for the PolArt festival, a festival that occurs every 3 years. Last time it was in Adelaide, when I took part in colorful polish folk costumes and next time it will be held in Melbourne. Unfortunately I worked two out of three evenings the dance concerts were on, but I squeezed in a little bit of the opening ceremony before going to work and here are some colorful photos from that performance.


1 comment:

  1. Amazing images! Ah, folk dancing, reminds me of back home :)


    Edita
    http://pret-a-reporter.co.uk/

    ReplyDelete