14/01/2013

the 2012 style scrapbook - part 1


Humöret under 2012 reflekteras nog ganska väl i hur väl mina garderobs-val dokumenterades (inte en enda ego-bild i Mars men var på topp med att hitta olika vinklar på baksidan i Maj) och man borde ju tycka att jag borde ha någon individuell röd tråd i hur jag klär mig vid det här laget, men icke. Dessvärre är jag nog fortfarande lite överallt och när jag inte orkar alls så faller jag tillbaks i t-shirt och jeans.   En hel del  bilder som aldrig nått bloggen fick dyka upp när jag försökte sammanfatt vad jag haft på mig under året och det är lite hit & miss måste jag medge, men också en bra påminnelse om vad som göms i garderoben.

TRANSLATION: I guess my mood is well-reflected in how well documented my wardrobe choices have been throughout the year (not even one ego-pic in March while I was on a roll in May). One might think that I should have a red thread by now when it comes to determine my style, but little success on that account. I'm all over the place and when I'm down I always fall back into being a jeans and t-shirt girl.  When putting this together I came upon quite a few photos that never mad eit to the blog and while it can be a hit & miss every now and then it was also a good reminder of what might be hidden back in the closet.

  JANUARI

Blommig maxiklänning från TEMT
Prickig sötkreation från Forever New
 Hippie-klänning från Stradivarius | vita shorts och marinblått asymetriskt linne för beachen
Favoritsandalerna från Polskiland
 Så här såg jag ut efter en heldag på båten aka personalfest
Färgklick till klänning från Polen  |  Var inne i en period med fjäderörhängen

FEBRUARI

 Utflykt till djurparken, antagligen den färggladaste klänningen jag äger
Nya örhängen med fjädrar
 Asymetrisk svart klänning från Ally, förra årets nyårsklänning för övrigt
 Kjol från River Island | Indian-fransar och Pocahontas kjol från City Beach
Casual Friday på jobbet | Fille skaffade motorcykel och jag fick ägg-hjälmen


MARS
 Trampade sönder mina röda flats
 Fransad grön top med Aztec tryck
 Köpte räv-tröja att ha när det blev kallt om kvällarna
 Fick för mig att bli cowgirl
 Allt från Forever New
Nya klänningar

APRIL

 Gick på bröllopp  | Såg ut som en milkmaid
 Två jobb-outfits som fick duga bakom baren
 Nya skor | Kilklack
 Musse Pigg tröjan från H&M med nya klänningen från Dotti
 Asymetrisk kjol med röd skjorta | Ny blazer från Transit, kjol från Forever New
 Armband och skärp från vintage-marknaen
 Ny ring
 Köpte detta hårsmycke som jag aldrig använt
Angry Birds tröjan
Väska med fransar
 Maxiklänning från Stradivarius


MAJ

Blus från Forever New, kjol från Orsay
 Zara-tröja och lång pliserad kjol
 Börjar bli kallt, halsdukar åker fram.
 Införskaffade dessa halv gummi-stövlar - praktiska som bara den
 Blus från Target, kjol från River Island
 Bling bling att ha runt halsen
 Från Colette
 Bästaste college-cardigan och diadem med rosett - schoolgirl anyone?
 Forever New klänning och röda tights
 Mina cowboy boots
 Den här fick följa med hem från Mo-Mo's vintage
 Bekväm klädsel på inspelning
 Blazer och skjorta var ny uniform typ

 Björn-öron för skojs skull | Måste varit kallt för jag har både stickad tröja och långärmat

JUNI

 Väldigt casual på födelsedagspromenad
 Antagligen kortaste klänningen jag äger | Röd klänning från Ally
 Jeans och krämvit skjorta med min gamla bruna skinnjacka
 Året bästa köp - röd kappa från Forever New. Höll mig varm resten av vintern!
 Random jobb-outfit
 Annars var det kallt och allt man hade på sig syntes inte under ytterkläderna



1 comment:

  1. I love the Nya klänningar dresses and your jumping photos are so cute!

    amanda

    ReplyDelete