27/10/2006

Words of wisdom

På tal om ölrundor: tog en öl på Bishops Arms häromveckan med polacken från jobbet som på min mobil heter Palace Marcin. Han skrattade åt mitt ordval och jag tror han försökte låta bli att förolämpa mig då han sa att min så kallade dialekt eller brytning faktiskt var fruktansvärt underhållande och söt. Bah! Jag hatar när någon påpekar för mig att man kan genom att lyssna noga på min polska att jag inte är bosatt i Polen.

Det var faktiskt första gången jag varit inne på Bishops sedan deras renovering, eller över huvud taget för att vara ärlig. Förr i tiden hade de ju 25-åldersgräns och andra besvärligheten, men väntetiden var minsann värt det. Klart den mysigast inredda engelska pub Norrköping kan briljera med. Hur cozy som helst. Hänger gamla cyklar i taket even. Reagerade på något som med old english font stod på väggen:

Drink today and drown all sorrow
you shall perhaps not do it tomorrow
But while you have it up your breath
There is no drinking after death

No comments:

Post a Comment