27/06/2007

Hyckleri

Varje gång jag åkt förbi Himmelstalund sedan jag kommit tillbaka har jag högt uttalat mig om hur mycket jag hatar SportsCamp som årligen äger rum i området. Barn i trupp, så långt ögat når. Med bollar på marken och i luften. Det är ett farligt område. Och givetvis ska Sandrull jobba där och övertalar mig om att komma dit och snacka blaj i några timmar. Misha på SportCamp. Som en gäst förvisso, men ändå. Japp, det var som jag misstänkte. Barn överallt. Tacka vettja mina dansungar, de är underbara.

Vi hamnade ju helt fel på midsommar, Sandra & jag. Hon ringer när jag sitter i bilen och säger "Macke ringde nyss och tjata om att jag ska med ut på hans land så... Det händer saker på Mackes land." Great! Dit skulle ju jag med, så då behövde jag inte ens övertala henne om att tåga med. Sedan visade det ju sig på kvällen att vi pratade om två helt olika Macke. Jag var klart på den bättre destinationen dock! För i slutänden är det jag som kan retas för konsekvenserna av somligas beteende. Tsk, tsk, tsk.

No comments:

Post a Comment