19/09/2007

The Queen of Queens

Istället för att bara sitta i sofforna två meter ifrån varandra med varsin laptop att förlora själarna i, så bestämdes det att vi skulle käka antingen på De Två Tjocka Indianerna (aka 2 Fat Indians) eller på Queens. Det blev Queens, mycket mysigt med bra spritutbud (Zubrowka på hyllan, Misha gillar stort!) fast ett ställe med suspekt namn. Givetvis skulle vi första gången vi gick till Queens också få the Queen som servitör. Snubben stod på ett särskilt sätt när han tog beställningar, med vikten på ena benet och det andra korsat framför med bara tåspetsen i, så som jag brukar göra. Det är inte okej. Det e fullt förståeligt om tjejer vill ta på tjejer, men det är ju konkurrens för min del om grabbar går och raggar på grabbar. Vi sopade ned massa ölunderlägg i min väska (fungerar som underlägg för tékopparna) och köpte några snygga ölglas innan vi drog därifrån. Var på vippen att hala fram pengar och begära en grön skönhet till flaska, men absinthen får vi ta en annan gång istället.

Anna hade organiserat en liten tjejkväll med tacos på menyn, som jag invaderade med en box rödvin i beredskap. Det känns bra att bli hyllad av Stella (efter för många vinglas). Folk börjar se mig som en datorguru. Vem är jag att protestera? Kom ju lite sent så jag slapp det där snacket om preventivmedel och annat ytligt som hör tjejkvällar till. Vi halkade in på kärlek i samband med religion, äktenskap vs hålla ihop för evigt, yadda yadda, och det är ju skamligt hur jävla påverkad jag har blivit med mina värderingar och åsikter pga att omgivningen är religiösa påven fanatiker eller dylikt. Det var en liten tröst att höra att andra cyniker, närmare sagt Camillurs syster som gifte sig i somras, även de kan bli lyckliga. Finns hopp trots allt.

Who am I kidding? Det blir jag, tolv katter och en lägenhet som är ett téförråd och med alldeles för mycket småsaker i. Så ser framtiden ut för tant Misha. Kommer bli som Big Edie i Grey Gardens, lätt. Glöm inte katterna, glöm inte katterna... Kommer ligga i sängen och koka majs på sängbordet med en installerad spisplatta för att jag är för lat att gå till köket. Japp, låter bra.

Ge mig Amol för fan. Den här halsen ska räddas.


No comments:

Post a Comment