07/05/2008

Always read something that will make you look good if you die in the middle of it



Jag börjar känna mig som en superpretentiös bokmal a la Rory Gilmore med de här uppstaplade böckerna som är inneboende i lägenheten. Ena högen är resultatet från Slavens och min thriftshopping och den andra är referenserna som kommer användas till mina film journals som jag ska lämna in nästa vecka. En väldigt charmig samling film böcker helt enkelt, om ni frågar mig. Reading is sexy, punkt slut.

Problemet är ju att man inte har tid att läsa annat än kurslitteratur mitt i terminens tumult... Tjuvstartade på Da Vinci Koden igårkväll medans Slaven försökte få ned sin wordcount i sin uppsats, för att inte tala om att jag samtidigt är inne i Anna Karenina. Dessutom har jag inte läst ut The Kid Stays in the Picture än heller, som jag fick i julklapp. Tiden är knapp när man ska fördela den med filmer att se!







No comments:

Post a Comment