28/05/2008

Where is the real Ego and what did you do to her?!


En stor risk är den att min kropp har kommit att bli under styre av några rosa ufo-luder (alltså ni får ju tänka på polsk/svenska, följ min tråd: utomjordingar= ufoludki --> ufoluder). Det är nämligen så att mitt beteende skulle kunna beskrivas som symptomen i Bodysnatchers, jag är helt enkelt inte mig själv. Jag har nämligen börjat laga mat!

Inte nog med att jag gav mig an en egen tolkning av Mimos recept, så gjorde jag en cyrrycouscous med vitlök, hönsbuljong, äpple- och banan-tärningar (sen att jag faktiskt glömde ha i curry är en helt annan historia!) och kyckling med riven ingefära, timjan, vitlök, soja och kokosmjölk och currypasta. Det låter så mycket mer komplicerat om jag radar upp ingredienserna, och jag vill ju få så mycket stående ovationer som möjligt så varför inte. Som om inte det räckte så bakades det en ananaspaj! Och allt detta anordnades samtidigt av mig i vårt lilla kök. Hör ni mig?! Misha bakade en ananaspaj och lagade en fin middag helt frivilligt. Someone get me a McDreamy, eh, I mean doctor...


Och hörrni, det blev gott också! (Förutsatt att Slaven inte kör en pappa-Lejman och ljuger om hur gott det är medans jag tränar upp mina matlagnings-skills) Tydligen så kan man visst laga mat när man närmar sig dubbeltvåan. Vilket är nästa poäng jag vill komma till.

Min Slav fyller år idag! Det är nu alltså dags för de få dagarna på året då han är äldre än mig och jag får lida med att kallas "lilla gumman" och "lammkött". Men här kommer nästa häpnande moment för de som känner mig... Till födelsedagsfrukost gjorde jag (kvällen före förstås)... frozen white chocolate/lemon cheesecake! Nu ska jag nog ta och lugna ned mig med husfruandet och totalvägra att sätta en fot i köket. Förutom då det är i ändamålet att hämta cheesecake eller göra té.

1 comment:

  1. Anonymous7:10 pm

    Så himla proffsigt du lade upp det också, jag ger dig alla bonuspoäng man kan få + lite till! Grattis i efterskott förresten :*

    ReplyDelete