07/05/2008

Explore the world: Heidelberg



Jag har aldrig känt något behov av att åka och "upptäcka" Tyskland. Låt oss ignorera faktumet att jag sitter och ruvar på fördomar som de flesta polacker har gentemot tyskar i historiskt perspektiv, men ta och lyssna på språket så förstår ni ju själva. Eller hela den där idén med tysk bögporr... Jag har varit i Tyskland två gånger, i två pyttestäder som hette Schweden och Fulda. Det enda jag minns var att jag köpte en The Corrs skiva där (cut me some slack, jag var 14!).

Det har diskuterats lite om att resa runt i Europa när man väl är där, när man väl har tid och råd. Inte en tanke inkluderade Tyskland på den rutten, men när jag upptäckte en söt liten pittoresk stad som Heidelberg blev jag lite småförälskad. Vandra omkring på söta kullerstengator hand i hand med en söt pojke, dricka kaffe på ett ställe som heter "Studentkyssen" eller låtsas bo i ett alldeles eget slott. Är det inte fint? Det ser ut som byn från Skönheten och Odjuret, eller borde i alla fall vara platsen för filmatisering av den.



Alla bilder från flickr

No comments:

Post a Comment