27/05/2008

Seasons Change


Om vi skulle ta och göra en liten kort rapport då. Jag fick HD på min scene breakdown för Scriptwriting 2, vilket ser grymt fint ut procentaktigt och med tanke på att jag för i helvets ka sätta det där HDt i slutprodukten av Bibeln också. Nej, det är inte en religiös Bibel, det är en tv-serie bibel - samlade dokument om allt du behöver veta om min sci-fi show kallad Watch The World Die.

Kvar att göra:
  • case study om videobloggar (4 juni)
  • scriptade scener för In The Vortex (6 juni)
  • 3 stycken synopsis för avsnitt plus utökad Bibel: WTWD (6 juni)
  • Talking Feet-dokumentären (9 juni)
  • 3 storylines med modern twist på fairytales (5 juni)
Svar: ja. En hel del som man kan konstatera. Ska man vara en riktig lathund kan jag ju erkänna att punkt 2,3 & 5 är ganska lätta eller rentav roliga uppgifter som man gärna tar sig an. Jag är ju en kreativ mupp. Hitta på-uppgifter är vad jag trivs bäst med.



Men sen så har jag äntligen enrollat i kurser för nästa termin!

  • Psychology, Psychoanalysis and Cinema
  • Screen Evolution
  • Scriptwriting 3: Adaptation, Editing and Commisioned Content
  • Advanced Video Production 1
Jag kommer gå tre dagar i veckan, varav onsdagen är en heldag med 4 lektioner från 13.30 - 21.30. Måste bara snacka ihop mig med Tanja om att få byta tutorial-grupp. Konstigt att ha kvällskurser, men det kommer nog bli skoj! Det är ju alla sköna filmproduktions-elever, och det måste jag nog påpeka är den tajtaste samlingen kursare jag har hittills. Vi ska tydligen ha Keith i Video Production - intressant att se honom hålla i en praktisk kurs. Frågan är om han kommer bli min handledare i Independent Study för sista terminen när jag gör min dokumentär. Ahja, enough said. Dags att planera upplägget för pilot-avsnittet nu...

No comments:

Post a Comment