17/10/2009

dance me to the end of love

På fredagskvällarna har jag dansträning varje vecka. Jag tar tåget till Flemington Bridge Station, halkar oftast in tio minuter för sent (tågen går två gånger i timmen dit och jag brukar missa den som får mig tjugo minuter för tidigt till lektionen) och dansar för glatta livet med trettiotal polacker.

Förra fredagen lärde jag mig två danser i syfte att vara med på en uppvisning två dagar senare. Jag fick hela två gånger per dans att lära mig att lägg allt på minnet, och så poff, uppträda på söndagen. Två danser av tre på repertoaren. Alla andra danser (tre) som jag lärt mig hittills de senaste två månaderna, de skulle vi givetvis inte visa upp. Min danspartner Michal och jag tabbade oss förvisso en gång, men det skyller jag på honom - han gjorde fel och jag följde honom. Alltid smidigt att kunna skylla ifrån sig! Det är inte som om hela världen går under...

Grabbarna poserar innan uppvisningen
Mark showar off i dansen från Kielce-regionenAv någon anledning gömmer sig alla töser när kameran åker fram...Men när jag själv inte dansade blev det minsann foto-sessionEfteråt fick jag skjuts hem av danspartner Mark
vi tog vägarna förbi Altona Beach och Williamstown
Jag fick lov att leka turist i solnedgångenVi såg världens konstigaste sjöstjärna!
Han har lovat att vi ska fiska och åka båt någon gång
... och massa andra äventyr.

TRANSLATION: A week ago I had my first performance with the dancegroup. Although I only learned the dances two days before the actual performance it went well, with a few minor exceptions which I shamelessly blame my dancepartner for. Afterwards Mark and I went past Altona Beach and Williamstown before he dropped me off home. Beautiful sunset and a beautiful day!

Lyrics by Leonard Cohen.

No comments:

Post a Comment