27/12/2009

the distance between us

I denna glödande hetta sitter jag med en vanilj-milkshake långt borta från där jag vill vara.

Sisådär 700 km bakåt i tiden.

Igår vid halv nio på morgonen satte Michael P. och jag bilnosen i riktning mot Adelaide. En bilresa. Mycket musik. Dåliga-skämt maraton och en evig längtan efter att vända om och åka tillbaka hem.

För fyra månader sedan lät två veckor i Adelaide som ett fantastiskt äventyr.

Idag är jag istället patetiskt och så himla kärlekskrank. Vems idé var det här egentligen? Jag bor i ett studenthus med folk jag inte känner. Folk jag inte alls vill lära känna. Sedan när blev det så svårt att vara social?

Ska det verkligen vara så svårt att inte andas samma luft som sin pojkvän?


P.S McDonald's har sugigt Internet. Bara så ni vet.

No comments:

Post a Comment