14/12/2009

i'm wide awake, it's morning

Photos from City of Blackbirds

Bland det bästa som finns är när man vaknar upp innan väckarklockan och inser att man kan somna om, snooza liiite till. Så är inte fallet idag.

Halv sju och jag har redan legat med ögonen öppna i över en timme. Vid fyra tassade jag ned och kokade mjölk med honung, som en liten flicka. Jag lurades in i den kortaste, slöa mini-sömnen innan jag vaknade igen. Jag har sett en ruta av solfönster på min vägg dansa förbi, långsamt. Den är borta nu. Jag har bytt position så jag ligger vid foten av sängen. Slaven placerade en kudde i mina knäveck och sover där nu. Väckarklockan ringer om två timmar... det får väl bli Dollhouse tills dess.

TRANSLATION: Six thirty and I've already been awake for too long. The alarm clock isn't supposed to wake me up for at least two more hours. Where did my peaceful beauty sleep go?

1 comment: