13/11/2010

new kid on the block


Jag har den senaste veckan inte sovit hemma, utan på annan plats. Rättare sagt där kattungarna och Muffin håller hus då min flatmate förbjudit kattungar här. Hur kan man säga nej till söta små kattbäbisar? Hursomhelst, så jag kommer hem vid tio på morgoen och blir förföljd av en nyfiken liten grannpojke som heter Jamie. Han vill komma in och kika på vilka leksaker mina barn har. Det bor inga barn här, förklarar jag och låser upp. Vill han komma in får han vara tyst för min... (hur förklarar man en flatmate till en femåring?) sover. "Är det ditt barn?" frågar han och kliver på. Den enda leksaken jag har att erbjuda är Bretts Xbox. Jamie har Playstation, berättar han. "Får jag se ditt rum?" "Vad är det här?". Jamie vet mycket väl vad ett kylskåp är för något, men jag är inte dum. Han är ute efter något sött. Jag ger honom tre Daim-bitar. "Får jag äta dem här, jag vill inte att mamma ska veta att jag ätit bon-bons". Han sätter sig i soffan och börjar knapra. Jag får tillbaka två Daim-bitar. Han tyckte inte om dem, de var för hårda inuti...

För övrigt så fick jag runt åtta shots av kunderna igår som alla insisterade på att skåla... "For Short Shorts!" Kanske dags att satsa på Zumba ordentligt så benmusklerna får lite drillning.

TRANSLATION: I made friend with a five year old boy named Jamie today that followed me to my door. He wanted to come in and see what toys my kids had. I tell him no kids live here, but he wants to come in anyway. I give him chocolate, but he didn't like them, they were too hard on the inside.

No comments:

Post a Comment